لوگوی ناترکس
مقایسه پلتفرم های ارائه دهنده لایو فروش در دنیا

14 تا از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ لایو فروش مقایسه پلتفرم ها از نظر معایب، مزایا، شاخص های عملکرد کلیدی (KPI)، قیمت و نحوه محاسبه هزینه ها

پلتفرم ها و سرویس دهندگان لایو مشاوره فروش را به دو بخش کلی تقسیم کردیم:

1- پلتفرم هایی که در مدل درآمدیشون کمیسیون از فروش وجود دارد پس اجازه استفاده از آنرا روی وب سایت های اختصاصی نمی دهند

2- پلتفرم هایی که درصدی از فروش شما را نمی خواهند و اجازه استفاده از سرویس لایو را در وب سایت اختصاصی می دهند

نکات بسیار مهمی که در طول مطالب این صفحه باید در نظر باشید این است که نرخ تبدیل در فروش آنلاین بین %0.3 تا %0.7 است و اگر جایی نرخ تبدیل افزایش یافته را مثلا %10 اعلام می کند یعنی 20 برابر توانسته نرخ تبدیل را افزایش دهد و متوسط درآمد سالیانه در یک کسب و کار متوسط SME حدود 5 میلیون دلار است و سرویس دهندگانی که بخشی از هزینه هایشان بصورت کمیسیون از حجم فروش است برای اینکه هزینه ماهیانه آنرا تخمین بزنید، درآمد ماهیانه آنها را در درصد کمیسیون ضرب کنید تا هزینه نهایی آن سرویس بدست آید شاید تعجب کنید که این رقم می تواند به ده ها و صدها هزار دلار بصورت سالیانه باشد

ابتدا پلتفرم هایی را بررسی می کنیم که اشتهای زیادی برای درآمدزایی دارند و می دانند چه سود بزرگتری در افزایش فروشی است که ایجاد می کنند برای همین براشون دریافت کمیسیون و درصد از فروش جذاب تر است. فروشندگان هم درصد بالایی از فروش می دهند که باعث می شود قیمت تمام شده کالا بالاتر برود ولی چون لایو فروش پتانسیل بالایی دارد به استفاده از این سرویس ادامه می دهند!

👈 business.instagram.com

لایو فروش اینستاگرام

در سپتامبر 2021 اینستاگرام سرویس لایو شاپینگ خود را برای ایالت متحده آمریکا فعال کرد. فروشندگان می توانند لیست محصولات قابل فروش خود را بارگزاری کنند و آنها را در لایو فروش اینستاگرام بفروش برسانند و مشتریان از طریق سیستم پرداخت داخلی اینستاگرام آنها را خرید کنند. همچنین ویدیوهای لایو فروش می توانند ذخیره شوند تا مشتریان در تایم های دیگری آنها را مشاهده کنند.

نقاط قوت :

راه اندازی رایگان

استفاده از کاربران اینستاگرام

پرداخت توسط اینستاگرام

لایو بصورت گروهی قابل مشاهده است

نقاط ضعف :

نبود ارتباط یک به یک

قابل استفاده فقط در آمریکا

کمیسیون فروش نسبتا بالا

نداشتن سرویس لایو فروش روی سایت اختصاصی فروشگاهی

نحوه تسویه حساب و سیستم حمل و نقل پیچیده

مدیریت کالاهای مرجوعی با شماست و نه اینستاگرام

مناسب نبودن برای فروشگاه هایی با تعداد بالای کالا

شاخص های تاثیر گذار KPI :

اطلاعات شفافی وجود ندارد

هزینه :

%5 درصد از هر فروش یا 40 سنت هر کدام که بیشتر بود

👈 amazon.com/live

لایو فروش آمازون

آمازون بزرگترین فروشگاه خرده فروشی دنیا سرویس لایو فروش خود را در ایالت متحده آمریکا شروع کرده. سرویسی رایگان که فقط در اختیار کسانی است که اینفلوئنسر و شناخته شده باشند و همچنین عملکرد خوبی هم روی فروش خود داشته باشند. اگر واجد شرایط باشید این سرویس فروش فوق العاده ای را در آمازون برای شما ایجاد خواهد کرد. متاسفانه در حال حاضر این سرویس در نسخه iOS موبایل و وب کار می کند

نقاط قوت :

رایگان بودن

استفاده از جامعه کاربری آمازون

برند قوی

پخش لایو بصورت گروهی

راهی بسیار مناسب برای درآمدزایی افراد مشهور در آمازون

نقاط ضعف :

عدم تعامل مستقیم با صفحات محصول

واجد شرایط بودن فرآیندی پیچیده و سخت دارد

محدود به بازار آمریکا

باید برند شخصی خوبی برای شروع داشته باشید

امکان پخش فقط در سایت آمازون

نبود ارتباط یک به یک

فقط محصولات موجود در آمازون قابل فروش هستند

شاخص های تاثیر گذار KPI :

اطلاعاتی وجود ندارد

هزینه :

رایگان و هزینه اصلی همان کمیسیون از فروش کالا محاسبه می شود

👈 talkshop.live

لایو فروش تالک شاپ لایو

یک پلتفرم فروش لایو خانگی است که قالب برنامه هایش گفتگو محور بوده و یک مجری معروف اینفلوئنسر یا سلبریتی پیرامون مسائلی از اجتماعی و سیاسی گرفته تا آشپزی و مد و زیبایی صحبت می کند و در طول برنامه محصولاتی برای خرید معرفی می گردند. این پلتفرم بیشتر برای تقویت کانال های فروش بصورت موقتی کاربرد دارد و در کنار روش دیگر افزایش فروش، این روش را هم به عنوان مکمل استفاده کنید.

نقاط قوت :

استفاده از اینفلوئنسر های شناخته شده جهت افزایش ترافیک فروش

ارائه مارکت پلیس جهت فروش کالا ها

یکپارچگی با shopify

ارتباط راحت تر برند های کمتر شناخته شده با اینفلوئنسر ها جهت شروع همکاری

نقاط ضعف :

هزینه بسیار بالای اینفلوئنسر ها

بازدهی بسیار پایین در مقایسه با روش های موازی

هزینه کمیسیون بالا

نداشتن سرویس لایو فروش روی سایت اختصاصی فروشگاهی

کاهش فروش بعد از اتمام کمپین

شاخص های تاثیر گذار KPI :

10 تا 14% متوسط نرخ تبدیل بیننده به خرید نهایی

%30 افزایش نرخ تبدیل مرحله سبد خرید به خرید نهایی

20 تا 30% افزایش کامنت گذاری در مقایسه با شبکه های اجتماعی

هزینه :

هزینه اینفلوئنسر + %10 از فروش کل + 30 سنت از هر کالای فروخته شده

👈 whatnot.com

لایو فروش وات نات

یک مارکت پلیس در بستر موبایل است که بر مبنای حراج زنده کار می کند و قابلیت لایو ویدیویی را هم دارد. این پلتفرم در سال 2022 رشد بسیار بالایی داشته و این رشد را مدیون امکان لایو فروش آن است. بیشترین کالاهایی که در این پلتفرم بفروش می رسد لباس های قدیمی، کارت های ورزشی، پوکمون و سایر کلکسیون ها است. حراجی ها به لطف لایو فروش زنده هستند و بالاترین پیشنهاد در لحظه برنده خواهد شد. Whatnot را می توان یک Ebay یا Etsy در نظر گرفت ولی با قابلیت لایو ویدیویی حراجی که هیجان فروش را چند برابر می کند

نقاط قوت :

نیازی به پرداخت اولیه برای ساخت فروشگاه و استارت لایو فروش نیست

بخاطر مارکت پلیس بودن، ترافیک و مشتری مورد نیاز را دارد

سیستم پیشنهاد گذاری برای حراجی

دریافت بالاترین قیمت برای کالای شما

سرویسی مناسب برای فروش کلکسیون ها

نقاط ضعف :

محدودیت در کار در پلتفرم خودش

نبود نسخه وب

نبود تنوع بالای کالا

هزینه ها و کمیسیون از فروش بالا

تسویه حساب 2 هفته ای

شاخص های تاثیر گذار KPI :

اطلاعات شفافی وجود ندارد

ولی بطور متوسط فروشندگانش فروش ماهیانه 6000$ را دارند

هزینه :

%8 از فروش کل و %2.9 + 30 سنت از هر فروش

👈 popshop.live

لایو فروش پاپ شاپ

popshop یک بازار فروش بر اساس لایو ویدیویی است که هر کسی می تواند در عرض چند دقیقه فروشنده شود. رابط کاربری راحت این اجازه را می دهد که محصولات خود را از shopify به این پلتفرم بارگزاری کنید و لایو فروش را استارت بزنید. تمرکز popshop روی فروش کالاهای عجیب و غریب مثل کلکسیون های پوکمون، مانگای ژاپنی و دیزنی است .

نقاط قوت :

رابط کاربری راحت

مارکت پلیس و ترافیک اولیه فعال

تمرکز روی کالاهای خاص با مشتریان خاص

لایو فروش گروهی

اجرای گیمیفیکشن

نقاط ضعف :

روی وب سایت های اختصاصی قابلیت اجرا ندارد

فقط با shopify و پلتفرم خودش کار می کند

کمیسیون بالا روی فروش

شاخص های تاثیر گذار KPI :

گزارشی موجود نیست و اعلام نکرده اند

هزینه :

کمیسیون %10 از حجم فروش

👈 videeo.live

لایو فروش ویدئو

Videeo یک پلتفرم پخش ویدیویی است که امکان پخش ویدیوهای از پیش ضبط شده را تنها در فروشگاه های ساخته شده با Shopify می دهد، همچنین می توانید با سرویس لایو ویدیویی با مشتریان بصورت گروهی یا تکی تعامل داشته باشید. امکانات این سرویس هم در نسخه وب و هم در نسخه اپ موبایل فروشگاه های ساخته شده با Shopify قابل استفاده است. و به ادعای این پلتفرم تعامل مشتری را تا %250 افزایش می دهد. و میزان نرخ تبدیل را هم بطور متوسط %300 افزایش می دهد البته با تکنیک هایی که این ابزار توصیه کرده است می توان انتظار نرخ تبدیل 10 برابر نسبت به فروش آنلاین معمولی داشت. Videeo تا کنون توانسته 4.2 میلیارد دلار حجم فروش و 173 میلیون کالا را از طریق پلتفرم خود بفروش برساند. شاخص های نرخ تبدیل و حجم فروش آنرا به یکی از ابزار های مهم برای موفقیت در Shopify تبدیل کرده است .

نقاط قوت :

یکپارچه شدن با فروشگاه های ساخته شده با Shopify

ارتباط کارشناس با گروه مخاطبان و یا یک مشتری خاص

مشتری امکان ارتباط تصویری را دارد

محیط کاری مینیمال

خروجی استریم برای پخش در تیک تاک، فیس بوک و اینستاگرام

پخش ویدیوی ضبط شده

نقاط ضعف :

زمان استقرار و استفاده در 4 مرحله و 7 روز !

استفاده از آن فقط در فروشگاه های Shopify و سایر پلتفرم هایی که گزارش خرید بدهند امکان پذیر است

کمیسیون بالا از روی حجم خرید

عدم تعامل با صفحات محصول در فروشگاه

شاخص های عملکرد کلیدی لایو فروش ویدئو

شاخص های تاثیر گذار KPI :

%1200 کردن نرخ share شدن در شبکه های اجتماعی نسبت به محصولاتی که صرفا عکس دارند

6 تا 8 برابر کردن نرخ engagement

12 برابر کردن تکرار خرید مشتریان وفادار

نصف کردن هزینه های تبلیغات

رشد 2 برابری کسب و کار در سال

نرخ تبدیل 300% و پتانسیل 10 برابر کردن نرخ تبدیل

هزینه :

49.99 دلار + %5 از میزان فروش

👈 commentsold.com

لایو فروش کامن سولد

CommentSold یک پلتفرم تجاری B2B است که می توانید با آن لایوهای ویدیویی روی فیس بوک، فروشگاه ساز خودش و در ورژن موبایل آن داشته باشید. این شرکت توانسته تقریبا 4 میلیارد دلار فروش از طریق پلتفرم خود داشته باشد . این شرکت ادعا دارد که طی 1 تا 2 سال بیزینس ها رشد %800 درصدی را با سرویس لایو این شرکت تجربه کرده اند و بطور متوسط هر فروشگاه در هر دقیقه از لایو فروش 300$ فروش داشته اند. تا کنون 7000 کسب و کار آنلاین را پشتیبانی کرده است که بیش از 100 فروشگاه فعال آن فروشی بیشتر از 500 هزار دلار در ماه دارند

نقاط قوت :

نمایش مقدار دقیق موجودی کالا در حین پخش لایو فروش

امکان ارسال پستی (بواسطه سرویس فروشگاه ساز خود)

کیفیت بالای استریم ویدیو

ارسال نوتیفیکیشن توسط مسنجر فیس بوک

فاکتور اتوماتیک (بواسطه سرویس فروشگاه ساز خود)

گزارش و تحلیل

دریافت فروشگاه رایگان با فروشگاه ساز آن

امکان یکپارچه شدن با پلتفرم های دیگر مثل shopify و klaviyo

نقاط ضعف :

عدم سرویس دهی بصورت SaaS

عدم سرویس دهی روی فروشگاه مستقل شما

فروش در پلتفرم واسط و فروشگاه ساز خودش اتفاق می افتد

دریافت کمیسیون سنگین به ازای حجم فروش

ارتباط یک طرفه تصویری فقط توسط کارشناس فروش

ارتباط فقط نوشتاری سمت مشتریان

کیفیت بهینه نشده تصویر می تواند روی تجربه کاربران با اینترنت ضعیف تاثیر ناخوشایندی داشته باشد

شاخص های عملکرد کلیدی لایو فروش کامن سولد

شاخص های تاثیر گذار KPI :

3 برابر ماندگاری بیشتر کاربر در لایو ویدیویی موبایل نسبت به کانال های دیگر فروش

10 برابر کردن engagement کاربر در لایو نسبت به ویدیو های از پیش ضبط شده

6 برابر کردن تکرار خرید مشتری به خرید نسبت به فروشگاه های آنلاین سنتی

8 برابر کردن نرخ تبدیل فروش نسبت به فروشگاه های آنلاین سنتی

هزینه :

75 دلار + %5 کمیسیون فروش

499 دلار + %4 کمیسیون فروش

999 دلار + %3 کمیسیون فروش

دسته پلتفرم های بعدی لایو فروش را به عنوان یک سرویس تخصصی نگاه می کنند و آزادی عملی که می دهند باعث می شود برندینگ فروشگاه های اختصاصی حفظ و تقویت شود و تجربه های حرفه ای تری برای خریداران ایجاد می کنند. چون فروش در پلتفرم خارج از کنترل سرویس دهندگان لایو فروش اتفاق می افتد نمی توانند کمیسیون و مقدار فروش را رصد کنند و در ازای دریافت مبلغ و ایجاد محدودیت ها، سرویس را در اختیار صاحبان کسب و کارهای آنلاین می گذارند. اکثر فروشگاه های اینترنتی جدی در بازار برای برندینگ و ارائه تجربه بهتر خرید گروه دوم را انتخاب می کنند و البته قیمتی بسیار مقرون بصرفه تری دارند.

👈 bambuser.com

لایو فروش بمبوزر

Bambuser یک شرکت سوئدی است که تمرکزش روی لایو ویدیویی تعاملی است. مطابق با آمار های موجود در سایت سرویس لایو فروش این شرکت متوسط نرخ اضافه شدن به سبد خرید %31 است و نرخ engagement در چت را %24 برآورد کرده است. آنها دو پکیج اصلی برای ارائه دارند : یک به چند و یک به یک که پکیج یک به چند با بقیه پلتفرم های فروش آنلاین مثل شاپیفای هماهنگ می شود و پکیج یک به یک که شامل تماس های ویدیویی است که در آن مشتریان می توانند با مشاور تماس بگیرند. اپ اندروید آن هنوز نهایی نشده است ولی نسخه iOS آن کامل تر می باشد.

نقاط قوت :

ارتباط یک به یک این امکان را می دهد که تجربه خرید بهتری به مشتریان مهم بدهید

سرویس لایو ویدیویی با کیفیت بالایی ارائه می دهد

امکان راه اندازی استودیو مخصوص پخش لایو را در محل شما دارد

توضیحات صوتی و زیر نویس می توانید اضافه کنید

ارائه سرویس بصورت SaaS و وب سایت فروشگاهی مستقل (تقویت برند و دامین فروشگاه شما)

امکان یکپارچه سازی با پلتفرم های فروش الکترونیکی دیگر مانند شاپیفای را می دهد

نقاط ضعف :

کیفیت بالای تصویر برای کاربران با اینترنت ضعیف تجربه بدی ایجاد می کند

هزینه های آن گران است و مناسب برند های بزرگ است

کار با آن پیچیده است و یادگیری آن زمانگیر است

عدم تعامل با صفحات محصول در سایت

سرویس لایو گروهی آن مختص پخش در شبکه های اجتماعی است

شاخص های عملکرد کلیدی لایو فروش بمبوزر

شاخص های تاثیر گذار KPI :

4 برابر engagement بیشتر نسبت به اینستاگرام

3 برابر کردن زمان سپری شده کاربر نسبت به فروشگاه های سنتی آنلاین

10 برابر کردن نرخ تبدیل نسبت به فروشگاه های سنتی آنلاین

هزینه :

شروع از 650$ در ماه با محدودیت 1000 تماس در سال (کمتر از 3 تماس one-to-one در روز)

👈 giosg.com

لایو فروش گیوسگ

giosg یک پلتفرم متمرکز بر سفر مشتری است که وب سایت را به محیطی تعاملی برای مشتریان می کند. این پلتفرم با استفاده از پاپ آپ ها و چت بات ها در طول خرید مشتری کمک می کند که مشتری اطلاعات مورد نیازش رو دریافت کند و در نهایت با ارتباط ویدیوی با یک کارشناس در صورتی که ابهامی وجود داشت سفر خرید خود را تکمیل می کند.

نقاط قوت :

درگیر نشدن کارشناس فروش از ابتدای سفر خرید

چت بات های هوشمند و رفتار محور

امکان ارتباط تصویری در وب سایت اختصاصی

ارتباط یک به یک و یک به چند

پیام های پاپ آپ

مناسب برای مشتریان با ارزش بالا

نقاط ضعف :

تجربه ضعیف تر برای کاربر مهمان

هزینه بالا

نرخ تبدیل پایین

نیاز به کارشناس همیشکی برای مواقعی که مشتریان با ارزش وارد سایت شوند

مناسب برای فروش کالاهای گران و لوکس

شفاف نبودن هزینه های کمیسیون فروش

بیشتر برای پشتیبانی خرید مناسب است

استفاده نکردن از حداکثر پتانسیل فروش جمعی

شاخص های عملکرد کلیدی لایو فروش گیوسگ

شاخص های تاثیر گذار KPI :

19% افزایش متوسط ارزش خرید

7 برابر کردن نرخ تبدیل نسبت به چت بات معمولی

هزینه :

در کسب و کار های متوسط شروع از 500$ در ماه و درصد نا مشخصی از فروش

👈 smartzer.com

smartzer یکی از پلتفرم های برتر لایو فروش است. که کمک می کند مشتریان راحت تر محصولات سایت را پیدا کنند و سبد خرید خود را پر کنند. برند های بزرگی همچون Jo Malone, Mini, و Adidasاز آن استفاده می کنند. Smartzer با انواع پلتفرم های فروشگاهی آنلاین کار می کند و حتی می تواند در وب سایت اختصاصی خود از آن استفاده کنید

نقاط قوت :

یکپارچه شدن با shopify و پلتفرم های متداول فروش آنلاین

اجرای لایو فروش روی وب سایت اختصاصی شما

طراحی زیبا

امکانات متنوع

لایو بصورت تماشای گروهی (یک به چند)

پخش ویدیوی از پیش ضبط شده

نقاط ضعف :

قیمت بسیار بالا

نداشتن تعامل مستقیم با صفحات محصول فروشگاه

شاخص های عملکرد کلیدی لایو فروش اسمارتزر

شاخص های تاثیر گذار KPI :

تا 10 دقیقه میانگین تماشا

تا 8 برابر بازگشت سرمایه گذاری ROI

85% افزایش engagement

تا 43% نرخ CTR

هزینه :

1299$ به ازای 1.5 میلیون نفر ثانیه دیدن استریم های ویدیویی

2999$ به ازای 5 میلیون نفر ثانیه دیدن استریم های ویدیویی

👈 livemeup.io

لایو فروش لایو می آپ

livemeup یک پلتفرم SaaS است که روی فروشگاه های موجود در Shopify و سایت های مستقل می توانید با آن لایو فروش پخش کنید و خرید های سنتی آنلاین را به خرید های تعاملی تبدیل می کند. داشتن داشبوردی ساده باعث شده کار با آن بسرعت شروع شود. Livemeup رنک اول در shopify به عنوان محبوب ترین سرویس لایو فروش است و لایو فروش آن از نوع یک به چند ( گروهی ) می باشد

نقاط قوت :

داشبورد راحت

محبوبیت بالا

خروجی استریم برای شبکه های اجتماعی

نصب و راه اندازی 5 دقیقه ای

پخش ویدیو های از پیش ضبط شده

نقاط ضعف :

قیمت بالا

نبود ارتباط یک به یک

شاخص های عملکرد کلیدی لایو فروش لایو می آپ

شاخص های تاثیر گذار KPI :

بالا بردن نرخ تبدیل تا 20%

4 برابر زمان ماندگاری بیشتر کاربران

هزینه :

89$ به ازای 4 ساعت لایو در ماه

199$ به ازای 20 ساعت لایو در ماه

399$ به ازای 60 ساعت لایو در ماه

👈 firework.com

لایو فروش فایرورک

Firework یک پلتفرم پخش لایو مبتنی بر تعامل کاربران برای برندهای بزرگ و کوچک است. مهمترین ویژگی Firework امکان پخش لایو در وب سایت اختصاصی شما است که از بقیه پلتفرم ها متمایز می کند. بوسیله این پلتفرم مشاوران به مشتریان کمک می کنند تا در سفر خرید خود کالاهای جدید را کشف کنند و بهترین گزینه موجود را برای خرید انتخاب کنند

نقاط قوت :

امکان برگزاری لایو فروش در وب سایت اختصاصی فروشگاه

مناسب برای برندینگ

افزایش رتبه SEO صفحات محصول

ارتباط یک به یک و یک به گروه

تمپلیت های ویدیویی گوناگون

پخش ویدیوهای کوتاه محصول با هزینه اضافی

هزینه های انواع سرویس های آن بصورت جداگانه است

نقاط ضعف :

هزینه بسیار گران ماهیانه

مناسب برای وب سایت های بزرگی که حداقل 1 میلیون بازدید کننده ماهیانه دارند

نگرفتن کمیسیون به ازای فروش

شاخص های عملکرد کلیدی لایو فروش فایرورک

شاخص های تاثیر گذار KPI :

تا 246% افزایش نرخ تبدیل

تا 130% افزایش زمان engagement

تا 38% افزایش تکرار خرید

تا 33% کاهش بازگشت محصول

19% نرخ کلیک روی صفحات محصول در مقایسه 1.9% استاندارد های بازار

5 برابر کردن شاخص های زمان ماندگاری کاربر در سایت

17 دقیقه متوسط زمان مشاهده سایت در مقایسه 4 دقیقه متوسط جهانی وب سایت های خرده فروشی

هزینه :

699$ برای پخش ویدیو ضبط شده

999$ برای مکالمه های یک به یک با امکانات متوسط

2000$ برای لایو فروش گروهی

👈 channelize.io

لایو فروش چنلایز

Channelize یکی از کاملترین پلتفرم ارائه سرویس لایو فروش بصورت SaaS است که فضای خرید رو دررو را درخرید آنلاین ایجاد می کند. این سرویس نه تنها برای فروش بلکه برای برگزاری رویداد های آموزشی و سرگرمی در وب سایت خودتان بپردازید. Channelize از پلتفرم هایی مانند Shopify, WooCommerce و Magento حمایت می کند. یکی از ویژگی های خاص این سرویس پخش موازی در شبکه های اجتماعی است

نقاط قوت :

امکان برگزاری لایو مشاوره فروش در وب سایت اختصاصی شما

هزینه متعارف نسبت به امکانات

فروش بصورت گروهی

نگرفتن کمیسیون به ازای فروش

نقاط ضعف :

نبود ارتباط یک به یک

ارتباط یکطرفه تصویری کارشناس با کاربران

نداشتن تعامل با صفحات محصول سایت

شاخص های عملکرد کلیدی لایو فروش چنلایز

شاخص های تاثیر گذار KPI :

5 برابر نرخ تبدیل بیشتر

50% کاهش سبد های خرید رها شده

3 برابر کردن زمان ماندگاری کاربر

2 برابر کردن متوسط ارزش سبد خرید

تا 100 برابر کردن میزان بازگشت سرمایه

هزینه :

89$ به ازای 4 برنامه لایو یک ساعته در ماه با ظرفیت 50 نفر بیننده همزمان

249$ به ازای 8 برنامه لایو یک ساعته در ماه با ظرفیت 100 نفر بیننده همزمان

😍ناترکس Notrex.ir

لایو فروش ناترکس

Notrex یک ابزار دیجیتال مارکتینگ پربازده برای فعال کردن حداکثر پتانسیل فروش یک کسب و کار آنلاین است. لایو فروش ناترکس خلاء موجود در قیف فروش برای جلوگیری از ریزش %95 مشتریان را پر می کند و یک راه حل پربازده CRO در دیجیتال مارکتینگ است. نتیجه فاز تحقیق و توسعه ناترکس باعث شده تمرکز بیشتری روی بالابردن بازدهی فروش داشته باشد و بر خلاف رقبای خارجی خود Lead Generation (تولید سرنخ) هوشمندانه تری از کل ترافیک وب سایت ایجاد کند و با توجه به فرهنگ و رفتار خرید مشتری ایرانی بومی سازی شده است. ناترکس بر مبنای نسل 4 بازاریابی فیلیپ کاتلر و آمیخته بازاریابی 4C طراحی شده است. رقبای خارجی ناترکس شاخص های عملکردی فوق العاده ای را نشان می دهند که می توان از ناترکس هم آنرا انتظار داشت حتی بهتر، چون ناترکس بارها روی سفر خرید مشتری ایرانی مطالعه داشته و ویژگی های منحصر بفردی همچون تولید سرنخ، بیش فروشی، مکمل فروشی و ارتباط یک به یک و گروهی همزمان و البته قیمت فوق العاده پایین آن باعث شده تمایز بالایی با رقبای خود داشته باشد و برای تجربه افزایش راندمان فروش، باید آنرا برای مدتی کوتاه امتحان کنید تا بازدهی بالای این ترند دیجیتال مارکتینگ را از نزدیک لمس کنید.

نقاط قوت :

داشبورد راحت و مینیمال

لایو در فروشگاه و کنار صفحات محصول برگزار می شود و با تمامی صفحات محصول تعامل وجود دارد

افزایش رتبه سئو بخاطر تعامل مستقیم با صفحات محصول و ماندگاری صدها کاربر در این صفحات

نصب و راه اندازی 15 دقیقه ای با پشتیبانی مستقیم

تقویم محتوایی برای 4 هفته جاری با برنامه های تکرار شونده و برنامه های اختصاصی

تولید Lean Generation از تمامی ترافیک سایت

امکان Cross-Sell و Up-Sell هنگام فروش

طراحی شاخص NPS بومی برای اندازه گیری میزان رضایت مشتری

آمار تحلیلی وضعیت کارشناسان و عملکرد آنها در مشاوره

برندینگ برای کارشناسان فروش و رتبه بندی آنها

قیمت فوق العاده اقتصادی

لایو ویدیویی یک به چند یک طرفه

لایو ویدیویی یک به یک دو طرفه با پخش گروهی

انتخاب نوع مکالمه مشتری بصورت تنها صوتی و یا صوتی و تصویری

سازگار با اینترنت ایران با سرعت کمتر از 50 کیلوبایت مکالمه دو طرفه کارشناس و مشتری قابل مشاهده است

امکان دسکتاپ شیرینگ برای راهنمایی در مراحل خرید مشتری

امکان انتخاب مناسب ترین مشتری برای شروع مکالمه

امکان باز و بسته کردن چت نوشتاری عمومی

امکان ارسال پیام و پیشنهاد خرید بصورت خصوصی

نبود هزینه ماهیانه ثابت

نگرفتن کمیسیون از فروش

پرداخت بصورت Pay as You Go ( هر چقدر استفاده کنی پرداخت میکنی)

باز شدن اتوماتیک صفحات محصول پیشنهادی برای کلیه بینندگان

امکان برگزاری وبینار در وب سایت شخصی شما و تعامل با سایت

یکپارچه شدن با انواع سایت ها با هر زبان برنامه نویسی یا هر نوع CMS

امکان سفارشی سازی استایل محیط لایو با سلیقه شما

تحت وب و بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص برای برگزاری لایو

تا 10 لایو فروش همزمان کارشناسان فروش مختلف در یک سایت

کاملا ریسپانسیو و سازگار با سایز موبایل

بهترین روش قیمت گذاری ممکن

نقاط ضعف :

نبود ارتباط یک به یک خصوصی

نبود کتابخانه نسخه موبایل (در حال توسعه ولی با PWA امکانپذیر است)

محدودیت ثبت یک سایت به ازای هر کاربر ثبت نام شده

نیاز به دستگاه هایی با پردازنده از نسل 2 به بالا بخاطر ارتباط تصویری با فشردگی بالا

قیمت های لایو فروش ناترکس

شاخص های تاثیر گذار KPI :

بخاطر نوپا بودن هنوز دیتای جامعی جمع آوری نشده

هزینه :

12 هزار به ازای هر ساعت لایو با ظرفیت 20 نفره

33.9 هزار به ازای هر ساعت لایو با ظرفیت 50 نفره

54 هزار به ازای هر ساعت لایو با ظرفیت 100 نفره

به هر میزانی که لازم می دانید شارژ کنید و فقط به میزان استفاده زمانی هزینه پرداخت خواهد شد

ظرفیت بالاتر نیز قابل ارائه است

بیاییم رقبای ناترکس رو باهم مقایسه کنیم :

برای مقایسه بهتر، همه قیمت ها را بصورت تومان تبدیل کرده ایم

ارتباط One to One یعنی کارشناس می تواند در فضایی خصوصی با یک مشتری ارتباط داشته باشد

ارتباط One to Many یعنی تصویر و صوت یک کارشناس می تواند توسط تعداد زیادی از مشتریان دریافت شود و معمولا ارتباط مشتریان در سرویس های خارجی محدود به پیام نوشتاری است

ارتباط One to One with Many یعنی یک کارشناس می تواند با یک مشتری ارتباط داشته باشد و این لایو توسط بقیه مشتریان قابل مشاهده است که این روش بیشترین روش بازدهی روی Engagement و افزایش فروش را دارد و ناترکس از این نوع است

نام نوع ارتباط اجرا در سایت دلخواه تعامل با صفحات محصول Cross-Sell & Up-Sell Lead Generation قیمت کمیسیون
Notrex One to Many
One to One with Many
بله بله بله کل ترافیک سایت 12،000 هر ساعت لایو 20 نفره
33،900 هر ساعت لایو 50 نفره
54،000 هر ساعت لایو 100 نفره
میزان شارژ دلخواه، هزینه فقط به ازای استفاده
ندارد
Firework One to Many
One to One
بله بله ندارد برخی صفحات 41،940،000 تومان برای پخش ویدیو ضبط شده
59،940،000 تومان برای مکالمه های یک به یک
120،000،000 تومان برای لایو فروش گروهی
ندارد
Instagram One to One ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد %5 درصد از هر فروش یا
24000 تومان هر کدام که بیشتر بود
Livemeup One to Many
One to One with Many
بله ندارد ندارد ندارد 5،340،000 تومان به ازای 4 ساعت لایو در ماه
11،940،000 تومان به ازای 20 ساعت لایو در ماه
23،940،000 تومان به ازای 60 ساعت لایو در ماه
ندارد
CommentSold One to Many
One to One
ندارد ندارد ندارد ندارد از 4،500،000 تا 59،940،000 تومان در ماه از %5 تا %3 حجم فروش
Channelize One to Many بله ندارد ندارد ندارد 5،340،000 برای 4 لایو 1 ساعته 50 نفره در ماه
14،940،000 برای 8 لایو 1 ساعته 100 نفره در ماه
ندارد
Bambuser One to One بله ندارد ندارد ندارد 39,000,000 تومان در ماه با محدودیت
کمتر از 3 تماس one-to-one در روز
ندارد

برند هایی که از لایو فروش استفاده می کنند کسب و کارهای بزرگی که از لایو فروش استفاده می کنند و چقدر سود کرده اند ؟


بررسی ویژگی ها و مزایای لایو فروش ناترکس


جمع بندی :

همانطور که در شاخص های عملکرد کلیدی سرویس های ارائه دهندگان جهانی لایو فروش دیدیم لایو فروش ترند دیجیتال مارکتینگ در بهینه سازی سفر خرید مشتری است که بخاطر پر کردن ضعف های قیف فروش در مراحل علاقمندی، تصمیم گیری و نهایی کردن خرید، بازدهی فوق العاده ای را ایجاد کرده و جلوی ریزش مشتریان را تا بالاترین حد ممکن می گیرد، حتی با وجود کمیسیون های بالای برخی پلتفرم های لایو فروش، باز هم سود چشمگیری را در فروش ایجاد می کند که پرداخت این حد از کمیسیون را توجیح پذیر می کند.اغلب این سرویس دهنگان بخاطر شرایط تحریمی به کشور ایران سرویس نمی دهند و قیمت بسیار بالای آن توجیح اقتصادی برای استفاده روی سایت های ایرانی را ندارد در صورتی که ناترکس یک سرویس کاملا ایرانی با کیفیت و بسیار ارزان است که هیچگونه هزینه اضافی مثل کمیسیون یا هزینه های ماهیانه به شما تحمیل نخواهد کرد. همانطور که در جدول مقایسه ای بالا می توان دید، بخش تحقیق و توسعه ناترکس چون نیازسنجی دقیقی روی رفتار خریدار ایرانی، فرهنگ خرید بومی، کیفیت پایین ارتباط اینترنت و فعال کردن پتانسیل های خاموشی چون Cross Sell و Up Sell را داشته می توان کاملترین سرویس لایو فروش در نوع خود دانست که ویژگی های سورپرایز کننده دیگری را در حال توسعه دارد. برای اینکه بتوانید نتایج شگفت انگیز سرویس لایو فروش را روی میزان فروش خود ببینید کافیست آنرا برای مدت کوتاهی تجربه کنید.

برای شروع از لینک ثبت نام زیر اقدام کنید :

با ناترکس از امروز بیشتر بفروشید:

ثبت نام رایگانه لذت فروش بیشتر را باید تجربه کنید